Dat zou dan al beter zone:Veolia en zone:De_Lijn zijn, vermoed ik.

> Geloof me, die piste had ik al uitgeprobeerd maar dan met zone:De_Lijn
>>

> Alleen dat in Nederland de zone landelijk is, dus daar zou zone:Veolia
> weer niet helemaal kloppen. Alle haltes hertaggen hoeft ook niet want daar
> waar geen extra tag staat is het de waarde die in dat land gebruikelijk is.
> Je hoeft dus alleen haltes die door meerdere operators gebruikt worden te
> hertaggen.
>
> Maar goed, het is maar een gedachte.

Wees gerust, ik was niet van plan om dit echt te gaan doen.

>  Vandaar dat ik dus was begonnen met een node per operator die dan

> Het komt in Nederland ook wel voor dat een halte door verschillende
> operators wordt aangedaan, maar ik zou het niet mooi vinden als er dan twee
> bushaltes neergezet worden. Dat kan IMHO alleen als er ook twee
> verschillende haltepalen staan.

In Brussel heb ik al haltes gevonden waar effectief 2 palen stonden. Vreemd
genoeg geen 3 bij haltes die bediend worden door alledrie de operatoren...
het geld zal op geweest zijn.

Waar trek je de lijn? Ik vind namelijk ook palen met daarop 2 vlaggen.
Eentje voor De Lijn en de andere voor de bus van Airport Express. Geldt dat
dan als 1 haltepaal of 2. Mappen we haltepalen, of mappen we haltes?
Wat ik bedoel is, we stellen de werkelijkheid voor door een model. Wat mij
betreft, liefst een zo zuiver mogelijk model. Ik kan niet over heel
Vlaanderen gaan kijken hoeveel haltepalen/vlaggen er fysiek gezet werden
bij elk van de 40000 haltes. Ik heb De Lijn eindelijk zover dat ze bereid
zijn om hun data te delen, dus wat ik wel weet is, welke haltes door hen
bediend worden en door welke lijnen.

Jo