De theorie:
In de traditie van René Magritte ("Ceci n'est pas une pipe") en Alfred
Korzybski ("The map is not the territory") kun je redeneren dat de tekst op een
straatnaambord niet de straatnaam zélf is, maar slechts een indicatie van de
straatnaam. Als je de letterlijke tekst op een straatnaambord (inclusief daarop
voorkomende typefouten/afkortingen/hoistorische toelichting etc.) wilt taggen
zou je de borden zélf moeten gaan taggen.

Aan de andere kant: bij de BAG import hebben we geen gebruik gemaakt van de tag
associatedStreet, dus de adressen zélf hebben in princiep altijd wel de formeel
juiste straatnaam.
Met de BAG import zijn inderdaad de verschillen tussen de <<geïmporteerde>>
adressen en de <<ground-truth>> straatnamen aangepast.
Om eerlijk te zijn kan ik -op het forum- niet meer terugvinden waarom die
laatste stap is toegevoegd, en we niet voor lief hebben genomen dat er verschil
kan bestaan tussen een straatnaam in OSM en de straatnaam zoals opgenomen in de
adressen aan die straat.
Wellicht dat een parallelpost naar het forum hier bij kan helpen.

De praktijk:
Net zoals Bas zou ik er vooral praktisch mee omgaan.
Dat doen gemeenten ook, die passen straatnamen in de BAG ook niet direct aan
als er een typefout in blijkt te zitten. En nemen daarmee voor lief dat
straatnaamborden en BAG-namen niet 100% overeenstemmen

groet,

Gert-Jan