Välkommen till gänget!

1. Själv använder jag en iPhone och RunKeeper. Från hemsidan kan man
sedan exportera träningspasset som GPX-fil. Tidigare använde jag en
Nokia N82 och Nokia Sports Tracker (tror jag det hette) på samma sätt.

2. Jag lägger också min röst på JOSM. Det var det jag själv använde
när jag körde Ubuntu. (Sitter nu på Mac och kör fortfarande JOSM)

3. Börja enkelt och fyll på allt eftersom. Försök hitta exempel på hur
det redan är gjort och följ dem. Dessutom är vi på svenska
mailinglistan snälla och svarar på frågor.

mvh
Konrad (som lagt upp de flesta cykelbanorna i Umeå)