Hej!

Mitt tips är att kolla in http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Roof_modelling,
det verkar nämligen som att du ritat husen efter taken.
Ett grundtips, förutom att rita utefter basen på husen enligt länken ovan,
är att först rita alla räta vinklar på ytan och använda "Make right-angled"
(kortkommando Q i Potlatch 2) på ytan för att slippa det "vinda" utseendet
du nämner. Då får du en bra bas innan du ritar in övriga vinklar i
ytan/byggnaden.

Om man tittar på gräsytorna på ömse sidor om gångvägarna mellan de
närliggande gavlarna så verkar det som att husen faktiskt inte står helt
parallellt.

Hälsningar,

Jonas