Kanske kan man tagga orter efter deras relativa storlek i länet?
Exempelvis en ort med minst 10% av länets invånare får town=city (eller nåt),
oavsett om det faktiska antalet är 100000 i Stockholm eller 1000 i inre
Norrland.

Men det är väl fortfarande att tagga för renderingens skull. :-(

Just my 2 cents...

--
Hälsningar
Peter Kindström