Trevligt, snabbt, underbart med rendring på låg zoom, och fint blev det.

Och en ursäkt för att åka skoter.

2011/11/15 Henrik Rosvall <henrik_rosv...@yahoo.se>:
> Jag renderar en egen karta med Maperitive, tycker det fungerar bättre än att
> köra overlayer karta över mapnik till ex. Problemet är bara att det tar ca
> 15 timmar att rendera zoom 13 nivån norr om Dalälven och uppåt. Men om några
> månader har jag tillgång till snbbare dator med mycket minne som kan stå och
> jobba hela nätterna (jobbdatorn) så då ska jag nog kunna rendera ner till
> nivå 14.

När man använder standard sättet (mapnik + osm2pgsql) så får man en
lista på tiles som har ändrat på sig, som man ska rendra om.

> Här är lite kort hur leder ska taggas:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:snowmobile
> Jag gör dock nu ingen skillnad på designated och permissive osv. allt blir
> gröna spår...
> Sedan borde man lägga in förbudszoner, men hur de ska taggas vet jag inte.
>
> Vore roligt med lite synpunkter. Och hjälp med att mappa skoterleder!
> Behöver också hjälp med att snygga till http://skoterleder.org/ och fylla på
> med mer information om hur kartan kan användas och hjälpsidor m.m.

Att lägga ner tid på att översätta den där sidan till svenska
förhållanden skulle hjälpa, jag har sett en helt del skoterleder men
inte karlagt dom alls. Skyltade leder skulle man kunna markera
"starten" på när man går omkring, men jag har ingen aning om villken
info som är intressant för en skoterkarta.

Hoppas jag kommer upp till skoterland i vinter.