Polhem i Jakobsberg motsvarar väl 6-10 riktiga kvarter, baserat på hur
indelningen gjorts. Polhem verkar där motsvara ett helt bostadsområde.
Polhem i Lund är en del av bostadsområdet Linnéstaden/Docentstaden,
men detta är inte mappat i OSM.

Ang. nyttan är väl den tveksam. Jag har mest hållit på med det för att
ha nåt mer att göra i Lund, och för att det ska bli en snygg karta.
Sökbarheten är ju heller aldrig negativ. Just sökbarheten är väl också
skälet till att jag mappar sekundära länsvägsnummer. Även om ingen av
infon är av speciellt stor nytta kan det finnas tillfällen då det är
bra att den finns i databasen.

Kvarter kan väl dock inte ses som någon form av administrativ gräns?
De minsta administrativa indelningarna i Sverige är väl
stadsdelar/kommundelar? Inget påverkas ju av ens specifika
boendekvarter mer än ens fastighetsbeteckning, och den har nog ändå
inte många koll på i vilket fall.

/Andreas