Det bästa är förstås att kolla i fält, dvs på vägskyltarna. Det förekommer
dock fel på vägskyltar (mitt favoritexempel är Bachmans- resp Backmansgatan
på två sidor av samma väg i Kävlinge), och då kan man ju konsultera flera
andra källor för att reda ut vilken stavning som är korrekt.

Att konsultera källor kan aldrig bli upphovsrättsbrott, men att ta flera
vägnamn ifrån samma karta kan nog närma sig det.

Däremot tycker jag inte man ska vara så rädd för gamla kartor. På 15 år har
inte så mycket hänt, men för säkerhets skull bör man nog ändå kontrollera
att vägnamnen fortfarande stämmer mot moderna källor innan man lägger in
dem.