> Jag sitter och kompletterar, korrigerar kustlinjer på öar i Stockholm
> skärgård.
>
> Många gånger är det lättare att rita om en ö med FastDrawing än att korrigera
> nuvarande linje. Är det fel att ta bort en ö och istället bara rita om den?
> Blir det tokigt i databasen på något sätt?

Databsen tar ingen skada, att bevara historik på objekt är inte viktigt.

Jag raderar nästan alltid när jag kartlägger i Stockholms skärgård,
(replace geometry är för långsam för mig), dessutom är det så många
nya öar som läggs till att det passar bättre i workflow:et. Vanligtvis
väntar jag med att tagga öarna till precis innan jag laddar upp. Då
letar jag efter alla otaggade ways i josm med denna:

new untagged type:way closed -(child type:relation) inview