Hej!
För all vägrelaterad information rekommenderas ett studium av trafikverkets
nationella vägdatabas, NVDB, som är öppna data.
Den finns både som nedladdningsbar geodata, eller som wms-tjänst.
Och man får anse den som den bästa offentligt tillgängliga väginformationen som
finns, eftersom den underhålls kontinuerligt. Därmed sagt att den som kopierar
data därifrån till OSM, även åtar sig att hålla den rimligt uppdaterad. Och,
eftersom pålitlig vägdata numera är öppen, behöver den finnas i OSM? Vägnummer
och gatunamn kan behövas, men knappast mer tänker jag.

Hälsning / Regards
Mats.E

Skickat från min / Sent from my iPad, Ursäkta att jag är kortfattad / Excuse my
brevity.