Fast de vägar som är länkvägar är väl inte skyltade E4 osv med ifyllda ramar
utan streckade? Då dessa vägsträckor inte är en del av själva e-vägen utan har
ett internt nummer bör dessa nog inte skyltas med huvudnumret.

Jag tror att skälet till att dessa nummer, liksom de sekundära länsvägarna,
börjat användas mer i media är för att de renderas på osm och även här och där
på eniro och andra kartor. Det vore då i min mening synd att åter dölja dessa.
Men det är egentligen helt rätt att de passar bättre i official_ref eller
unsigned_ref.

/Andreas

Skickat från min iPhone