Poängen med att data finns i OSM är att olika verktyg då kan hämta data
därifrån utan att behöva känna till alla andra databaser som finns runt om
i världen. Vad gäller just denna fråga så är det ju själva taggningen av
vägnummer som diskuteras, vilket är något som du också menar borde finnas i
OSM, så jag förstår inte riktigt poängen med ditt inlägg som svar på det.

Hälsningar Martin

Martin Norbäck Olivers
IT-konsult, Masara AB
Telefon: +46 703 22 70 12