On Wed, 15 Jul 2009 09:16:27 +0200, Ambróz Zoltán wrote

> Igazad van,
>
> <off>
> ezt azonban sohasem ertettem meg, szvsz nem eletszeru es ezert
> legkevesbe sem praktikus. Ha a munkahelyen valtas van, akkor valtas
> van es kesz. Jobb helyeken egy tanfolyam utan, de utana valt es nem
> nyavalyog a regivel meg x ideig. Tudom (neha oraado vagyok), hogy
> egy elkezdett anyagot uj eszkozzel nehezebb tovabb folytatni, de hat
> ezzel a metodussal talalkozik a gyerek kesobb is a majdani
> munkahelyen, nem ezt kellene tanitani? (meg aztan nem kepernyo-
> [...]

Egyik szempont a munkahely (bár ilyen alapon mikor odaérnek, lehet más
szoftver azokon a gépeken), másik szempont az érettségi.

Az érettségiző diákok harmada (vagy több, mint harmada) az informatikát
választja. Nem feltétlen azért, mert ebből van a topon, hanem azért, mert úgy
gondolja, hogy ebből éri le a befektetett munkához képest a legjobb eredményt.

Vannak szép számmal, akik csak 9. évben tanulták az informatikát, fakultációra
nem járnak. Ilyen-olyan módon sok helyen megteremtődik a lehetősége annak,
hogy a vizsga évében délutánonként, szervezett keretek között (mondjuk 10-15
órában) felelevenítsék tudásukat. (Lehet, hogy tévedek és alig van ilyen hely,
ilyen helyzet.) Nos ekkor átszoktatni őket egy új eszközre meglehetősen
reménytelen vállalkozás.

Ãœdv: Fodor Zsolt