Egy kicsit pontosabban megtudnad fogalmazni a kerdesed?
esetleg valami kis peldaval?
mik azok a "kulso gepek" konkretan?

Az egyetemi informatikai szabályzata szerint csak olyan DNS szerver üzemeltehető, amely egy csak az egyetem berkein belül (nekem elég lenne, ha egy tartományon belül is) működő gépeken beállítva DNS kiszolgálónak (a hálózati tulajdonságoknál, tcp/ip-nél) működni. Tehát ha otthon ülök a saját internet előfizetésemmel és beállítom az én saját gépemen a munkhelyi servert dns kiszolgálónak, akkor az ilyen formán kapott kérésekre ne adjon választ. Természetesen ha a böngészőbe irom be, hogy www.etszk.u-szeged.hu, akkor a névfeloldás menjen. Linuxban ezt az OPEN resolver tiltasával meg lehetett szüntetni (a resolver attól még ment csak nem mindengépre...), windows 2008-ban csak a resolvert tudom tiltani, de ez igy nem ugyan az...