Csak félig követtem a problémát ill. hozzászólásokat.
De egy lényeges kérdés felmerült bennem:

A belső dns kiszolgáló miért külső is egyben?
Nem megoldható, hogy a belső csak belső legyen?
"Külső"-re meg valami netes szolgáltató dns szerverei adjanak választ.

A belső dns kiszolgálón van tárolva a web szervereink elérése és az mx rekordok is... most épp azzal próbálkoztam, hogy ezeket átkéretem egy külső (nagy egyetemi) dns szerverre és akkor a belős maradhtna simán belső... De érthető oknál fogva az egyetem nem szívesen vállaná fel egy független kar dns nyilvántartásának semminemű adminisztrálását.
Eddig 3 megoldás merült fel:
1. a saját dns tényleg csak a belős cimeket oldaná fel - és a klienseken beállítanám az egyetem központi dns-ét... A saját dns-en tiltanám a rekurziót. Probléma megoldva. 2. a teljes dns-t átveszi egy külsőbb dns... (nincs vele macera... 5 éve nem nyúltam hozzá)
3. felrakok egy linuxot - mindenki boldog...

De ha már itt van az a dög 2008, akkor műkdöjön!! ;)