""""""""""""
Igen, de igényel némi programozást, hogy minden diák
-csak az őt tanító tanárokat
-csak egyszer
-mégis anonim módon
véleményezhesse.
""""""""""""
A kérdés leprogramozása azért felvet pár problémát. Pl. ha csak egyszer
töltheti ki a tesztet, akkor azonosítani kell mindenkit egyenként. Ha
azonosítasz, akkor nem anonim a kérdőív. Erre az lehet a megoldás, hogy
kiosztasz minden diáknak véletlenszerűen belépőkódokat csak ezekhez a
kérdőívekhez, és csak azzal tud belépni. Ekkor már anonim a kérdőív, de ha a
diákok fele nem tölt ki semmit, akkor fogalmad sem lesz róla, hogy melyik felét
kéne noszogatni, mivel te sem tudod, hogy melyik kód melyik diákhoz tartozik.
(Ami persze elvárás, hiszen ettől anonim a dolog. :)) ) Arról se feledkezzünk
meg, hogy a diákok egymásnak odaadhatják az azonosítóikat...

A fentiek ellenére a papír alapú megoldást nem javaslom, még akkor sem, ha
előre tudod, hogy a számítógépes megoldással lesz/lehet némi hibaszázalék. (Ami
egyébként a papír kiértékelésénél is előfordulhat.)

Mi Sharepoint Services-zel csináljuk, "felmérés"-nek nevezi. Egy működő IIS
szerver kell neki, meg Active Directory. Ingyenes. Az eredményeket excel
formátumban lehet belőle letölteni.
Az AD-ben minden diáknak saját felhasználóneve van, így megadható, hogy amit
kitölt, azt csak egyszer töltheti ki, mégis anonim módon. (Az adatbázisában
gondolom azért eltárol valamit, mert valahogyan tudnia kell, hogy az adott
felhasználó már válaszolt.) Az exportált excel fájlban a kitöltő nevénél csak
csillagot tesz. Ha nincs minden diáknak saját felhasználóneve, akkor persze
felejtős.

Azt megmondjuk nekik, hogy csak a jelen tanévben őt tanító kollégákat
véleményezze. Ezzel eddig elenyésző probléma volt, ugyanis egy plusz kérdőívet
kitölteni az nagyobb munka, mint a vele elérhető "hecc". Inkább véletlenül
fordult elő, hogy kitöltöttek olyat, amit nem kellett volna.  Amúgy be lehetne
állítani, hogy csak az őt tanító tanárokat tudja kitölteni, de pl. a nyelvi
csoportbontások miatt az olyan mennyiségű munka, hogy szerintem nem éri meg.

Nagyon fontos, hogy nem otthon töltik ki, hanem a suliban osztályfőnöki órán,
felügyelet mellett. A számtech. termeket persze meg kell szervezni.
Másik megoldás lehet beáldozni egy számtech. órát, akkor nem kell üres
géptermet szervezni.
Az otthon való kitöltés elvárása ténylegesen anonim kérdőíveknél szerintem
halott ügy, egy nagy %-nak technikai gondja lesz ("nincs gépem", "tönkrement",
"vírusos", "nem jó a böngészőm" stb.), a másik nagy % meg meg sem fogja
próbálni, mert elfelejti vagy csak simán lusta.

Tökéletes megoldás szerintem nincs, de ha számítógéppel csinálod, akkor a
befektetett munka értéke = érte kapott pénz értéke képlet talán jobban teljesül.

FG