>Egyébként én sem értem, hogy az iskolától 200 m-re lakó gyereknek, akinek ráadásul otthon van az anyja, miért kell telefont hurcolni magával, ha úgysem kapcsolhatja be.

Csak egy példát mondok. Gyermekem rendszeresen viszik színházba, ide-oda. Általában különbusszal, de van amikor tömegközlekednek. Ilyenkor van az üzenőben egy bejegyzés, hogy érkezés 5 és 6 óra között. Na most vagy odamegyek 5-re és malmozok 6-ig, vagy megkérem a gyermekem, hogy
küldjön egy sms-t az érkezése előtt.
Hasonló érv a máshol zajló különórák, ahonnan esetleg nagyobb korában egyedül megy haza, etceterea.
(egyébként még nincs neki, de emiatt hamarosan lesz)