Szia!

Gondolom elég világos egy hely így a plazmát kizárnám, amúgy minden más esetben otthonra azt ajánlanám. IPS panel LED háttérvilágítással kellene szerintem. Ám ezeknél a modelleknél figyelni kell rá, hogy a lehető legnagyobb legyen a frissítés (akár 600 Hz) mert ezen modellek többsége PWM-el szabályozza a háttérvilágítást. Van aki nem érzékeny rá, nem látja a villódzást, engem nagyon zavar. Tehát vagy nem PWM-es megoldást keresel, vagy jó nagy frissítéssel rendelkezőt. Megoldás amúgy ennek a jelenségnek a kiküszöbölésére, ha 100%-on van a fényerő, ekkor nem villogtatja a LED-eket. Így viszont rosszabb lesz a szemnek és a kép minősége sem éppen optimális. (csökken a kontraszt)

Kontrasztarány legyen a lehető legjobb. Csatlakozók szintjén legyen jól felszerelt: 2-3 HDMI, D-SUB, SCART, RCA bemenet Nem baj az sem ha DVB-C DVB-T tuner van benne CI Slottal. UPC ha kompatibilis a TV ad CI slotba kártyát és nem kell a mediabox. Érdemes szem előtt tartani, hogy milyen eszközei vannak a sulinak, pl: videokamera, fényképező, blu-ray, dvd lejátszó. Nem árt, ha egy márkából választasz ezekkel az eszközökkel. Pl: Panasonic kamera, Panasonic fényképető, Panasonic TV -> Vierra Link: így kényelmesen tudod használni egy távvezérlővel az összes TV-hez csatlakoztatott Panasonic terméket.

FULL-HD a nyerő szerintem. A TV méretét a helységhez kell választani (és persze a rendelkezésre álló pénzhez :) ) Méretet FULL-HD esetén úgy számolod, hogy 30 fokos látószögre kalkulálsz. Optimális körülmények között a távolság úgy jön ki, hogy a tv képének két széle a szemedtől nézve 30 fokos szöget zár be. (képarány 16:9) Fontos, hogy ez FULL-HD tartalomra igaz. Van egy egyszerűbb, de pontatlanabb számítási módszer is. E szerint a képátló másfélszereséről a legjobb nézni FULL HD tartalom mellett. (matekórán kiszámolhatják a diákok is :D vagy írhatnak képátmérő választó progit szobamérethez akár)

Márka szempontjából Panasonic, Sony, (talán LG)
www.panashop.hu itt érdemes nézelődni.

Remélem tudtam segíteni