Hali!

Jól értelmezem a jelenséget?....
A webszerver belső hálóról, a belső hálós ip címéről elérhető, de a publikus ip címéről, ill. a domain névről sem? Valamint egy másik szolgáltató vonalán keresztül elérhető a weblap a domain néven keresztül és a publikus ip címen keresztül is?

Ha ez a helyzet, akkor ugyan abba futottál bele, mint amibe én nemrég. Belső hálós névfeloldási probléma. A megoldást leírtam, így az archívumban megvan, de mondom a részleteket, ha tényleg ez a jelenség.

Attila

Üdv!

Az nmap ennyit ad vissza:

Starting Nmap 6.40 ( http://nmap.org ) at 2014-10-15 08:31 CEST
Nmap scan report for www.ktisuli.hu (31.46.232.134)
Host is up (0.032s latency).
Not shown: 998 filtered ports
PORT    STATE  SERVICE
113/tcp closed ident
443/tcp closed https

forward esetén még lehet egy igen egyszerű megoldás => kiakadt a router
firmware-e (mint írtad áramszünet volt), amit egy sima újraindítás nem
fog orvosolni.

Javaslat: router adaptere kihúz, ~30mp pihi, majd visszadug.
(Linksys/tp-link router esetén ez 99%-os megoldást jelent. Viszont, ha
ez a nyerő, akkor érdemes egy router cserén gondolkodni, mert a hibajelenség

fáradásra/HW kezdődő hibára utal, és u.ez a jelenség sűrűsödni fog.)

- A szerver újraindítása megvolt.

- A kapulan.hu szolgáltatótól kapott az iskola egy publikus címet a
webszervernek - pont azt, amit a ping megad. Behúztak még egy vonalat
az irodákba, az ottani gépeknek privát címet adtak, ami a saját
átjárójukon keresztül megy ki. Innen elérhető a weblap, az SSH-t még
nem volt alkalmam kipróbálni.

- Az nmap csomag minden bizonnyal nincs telepítve, ezt pótolni fogom.

- Az slapd-t azért nem tudom ellenőrizni, mert nincs elég linuxos
ismeretem.

- A router portjait a fenti szolgáltató felügyeli, állításuk szerint
nyitva vannak a szükséges portok.

Egyenlőre köszönöm a segítséget!

--

/Sulek Szabolcs/

Kovács Attila
sysadmin
Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium
Miskolc