Én rendszeres Aliexpress vásárló vagyok, de csak vámhatár alatti kisértékű
dolgokra. Sokszor egy magyar webshopból több a postaköltség, mint
amennyiért Kínából megjön az áru. Azt tudni kell, hogy nem egy cég, az
Aliexpress csak a PayPalhoz hasonló Escrow fizetési rendszert és a weblapot
működteti. A pénzügyi visszatérítés eddig mindig ment, ha nem az
ellenérdekelt eladóra hallgatsz, hanem elolvasod az oldal szabályzatát. Van
egy időkeret, ami ha lejár, automatikusan utalják az eladónak a pénzedet.
Ha ez végéhez közeledik, de az áru még nem jött meg, akkor ha becsületes
eladónak tűnik, érdemes egy "extend processing time" kérést küldeni. Ha ez
is lejárathoz közeledik, (de fontos, hogy még előtte) "Open dipsute", és
ott kérheted vissza a pénzed. Hasonló, ha megjön, de szétesett, mást kapsz,
stb. Fontos, hogy NE jelöld vissza, hogy megjött az áru, amíg le nem
tesztelted, mert akkor már átkerült a pénzed az eladóhoz.

Tipikus csalások és ügyeskedések: hogy az ár szerinti rendezésnél előre
kerüljön, termékcsoportot árul, mondjuk memóriakártya 128 MB-tól 16 GB-ig.
A legolcsóbb termék valójában nem létezik, két hónap várakozás után
visszaszerezheted a vicces pénzösszeget (mondjuk 138Ft-ot), de ha tényleg
 128MB-os  memóriakártyát szeretnél, akkor ne termékcsoport részeként
keresd, hanem ahol csak azt árulnak. Az drágább, te tényleg van mögötte
termék.

A nehezen mérhető értékekben megy a nagyotmondási verseny, pl. LED
világítás esetén a lm/W, de még néha a W értékekben is. Ez jól látszik, ha
megnézzük ugyanazt a terméket több eladónál. Ami "túl szép, hogy igaz
legyen", az nem igaz. Itt az árakat a többi Aliexpress-eladóhoz kell
viszonyítani. Pl. van egy csomó fake pendrájvom, ingyen, mert működött a
visszatérítés. A csalók abból élnek, hogy a laikus többség nem ellenőrzi
vissza a kapacitást, csak elhiszi amit a gép kiír, meg pár mega
mozgatásával ellenőrzi, és visszaigazolja, hogy megjött, elégedett
vagyok....

230V-ról működő termékeknél mindig gondoljunk az érintésvédelemre és ne
legyenek éghető környezetben magukra hagyva! Pl. egyik kommentben olvastam,
hogy a GU10 foglalatú LED-fényforrásnál 50% esély volt rá, hogy a fázis
rákerül a hűtőbordára... Vagy mondjuk rendeltem egy Tenda F318 routert,
aminek az EU-plugjáról kiderült, hogy amerikai dugó átalakítóval. Tök
életveszély, mert kihúzva a dugó jön ki a konverterből és nem a konverter a
konnektorból, ezenközben az ujjunkkal könnyen nekiérhetünk a fázisnak.

Ha nincs külön leírva, hogy angol menü, angol használati utasítás akkor
kínai. (Mondjuk vicces kínai SSID-t szórni :)

Üdv!: Szilárd