Teljesen egyetértek, egy kiegészítés: a legtöbb "nagy értékű" termék (pár
tízezer Ft-nál drágább termékek) sok esetben még drágább is kínából, ha
hozzászámolod a vámot+áfát+vámügyintéztetés költségét. És ha meg az a
termék amúgy is munkához kell, a cégednek veszed, akkor úgyis
visszaigényled az áfát, és akkor meg már olcsóbb a magyar kereskedőtől
venni. És van még mellé valódi garanciád is.
Persze kivételt képeznek azok a termékek, amik Magyarországon nem
beszerezhetőek, akkor amúgy sincs más opció...
Meg nagyon elegem van, hogy az ebay / aliexpress stb. specifikációi "mindig
hazudnak": tök fontos értékek rendszeresen hibásan vannak írva. Például
akármennyire is szívesen megfizetem az árát egy jó CRI-jű LED-es lámpának,
ha egyszerűen nem azt küldik kínából, és persze reklamációra visszaadják a
pénzt, de a végén mégsincs egy normális fényű LED égőm. Úgyhogy akkor már
inkább elslattyogok az Ikeába, ahol akcióban olcsóbb a LED-es égő, mint
ebayről, és a 87-nek írt CRI tényleg annyi, és nekem az a lényeg.
Meg azt is megcsinálják, hogy úgy "spórolják ki" az anyagot, amire nem is
gondolnál, például a múltkor rendeltem microUSB kábelt, és a 0.5A-t se
viszi át, nemhogy az 1A-t, hanem 300 mA-nél nem enged át többet. Spóroltak
a rézből 1 grammot, gratulálok. Persze olcsó, de ha nem tudom használni,
akkor inkább elmegyek egy magyar nagykerbe, és megveszem ott, az se kerül
sokba.
Meg az akkumulátoraikra mindig jóval nagyobb kapacitás van írva, mint a
reális. Például 5000mAh helyett 800 mAh-t tudott a Li-ion cella
(kimértem!). Szóval akkunál ezt be kell kalkulálni, és könyörtelenül
visszakérni a pénzt a gagyi után :)
De például telefonra fólia, telefonra tok, alkoholszonda, LED-es fejlámpa,
presenter, E27 elosztó nekem eddig oké volt, és sokkal olcsóbb volt, mint
itthon.
Máté