ne próbálkozz a régi HDD-vel, amíg el nem dől, hogy a lemez
hardware-hibás-e (s.m.a.r.t., olvasásteszt). Ha csak 1 szektor is már
áthelyezett, vagy hibás, akkor KUKA!!! (vagy levélnehezék :-). Sokkal
olcsóbb ugyanis egy új vincseszter, mint egy adatvesztés. RAID
üzemeltetésnél alapszabály, hogy figyeljük az _egyes_ HDD-k fizikai
állapotát, és amint az első jele megjelenik a tönkrementelnek, cseréljük. A
csereHDD ilyenkor ideális esetben a szekrényben vár, egyből lehet cserélni,
és amikor megtörtént a csere, beszerezzük az új HDD-t, hogy megint legyen
kéznél, ha kell.
Ha hardware-esen jó, nyugodtan használhatod, ha csak kicsit is rossz, én
nem használnám.
A kiesett raid taggal való futás nagy rizikó, érdemes minimumra redukálni a
redundancia nélkül töltött időt.
SATA kérdés: nyugodtan vehetsz SATAIII HDD-t, szépen kompatibilis
visszafelé. Amúgy manapság már nem érdemes SATA I HDD-t használni, és nem
érdemes SATAII vagy SATAIII HDD-t használni SATA I módban sem. A SATA II
ugyanis 2 nagyon hasznos plusz tulajdonsággal rendelkezik: NCQ és AHCI, ami
RAID üzemeltetésnél és rendszerlemezként is kiemelten hasznos. A SATA I-en
üzemeltetés szerintem csak akkor nem eredményez érezhetően lassabb
sebességet, ha kis kihasználtságú, adattárolásra használt HDD-ről van szó,
vagy USB házba van dugva.

Máté