Sziasztok!

OK!

Ha biztosra akarsz menni, estleg usb-n es odaadhatod neki a harmadik diszket, bar ez eleg perverz...

Mindegy melyik tobben van a hiba, mindegy melyik diszeken (Jartam mar ugy, hogy ket diszk, harom tomb. az elsobol az elso diszk hianyzott a masodikbol a masodik, a harmadik tomb pedig jo volt...) A sdax-rol beszeljunk akkor a tovabbiakban?

Szerintem tedd vissza a diszkeket es tegyel smart-ot. Ha az is kiabal akkor cserelj vincsesztert.

update-grub
grub-install /dev/sda ; grub-install /dev/sdb

Gep leallit.
sda lehuz
sdb helyere ures uj diszk
boot (remelhetoleg fel labbal elindul.)
sfdisk - d/dev/sda | sfdisk /dev/sdb
mdadm --manage /dev/mdx --add /dev/sdbx

Azert ilyen durvan, mert ha csak ket sata portod van, feltetelezem a biosban nem nagyon tudsz varialni, hogy melyikrol diszkrol probaljon rendszert tolteni a szamitoget.

Udv:

Erno
(rR)

Quoting Kun Csaba <cs...@saghy.sulinet.hu>:

Szia!

Szoval... Remelem nem jessie mert akkor megszivtad.

Nem, wheezy.

mdadm /dev/md0 --add /dev/sda1

Igen, vissza lehet rakni a tömbbe, alapból nem is az md0 esett szét, hanem
másik kettő. Gondolom, itt nem volt hiba (még).

Miutan beszinkronizalt lehet hasznalni, vagy be lehet tenni az uj
diszket. Particio masol (sfdisk -d /dev/sda | sfdisk /dev/sdc)
Ezek utan hozza lehet tenni harmadik diszknek mdadm /dev/md0 --add
/dev/sdc1

Csak 2 sata portom van. :(

Eztan johet a grub...
Debian alatt update-grub
Eztan grub-install /dev/sda; grub-install /dev/sdb; grub-install /dev/sdc

Úgy emlékszem, mintha már ezt is próbáltam volna csak 2 disk-el, és jött a
hiba, de megnézem mégegyszer.

Ha tul gyors lettem volna, akkor egy kis segitseg:
https://www.howtoforge.com/replacing_hard_disks_in_a_raid1_array

Ezt már néztem, a példában az sdb-t cseréli, mindegy neki, hogy volt-e
rendszertöltő mindkét disk-en.

Köszönöm.

Kun Csaba
rg.