On 2016-01-15 12:53, Horváth Péter wrote:
A lease time-t pl le lehet csökkenteni 1 órára, vagy még kevesebbre.

- ettol a kerdeses cimet meg mindig megkapja a kliens, akinek nem kellene - lehet jobban lecsokkenteni - akar egy masodpercre is, ami csak meglehetosen megnovekedett forgalmat eredmenyez ami osszessegeben csokkent halozati teljesitmenyhez vezet

Ha jol ertem az eredeti problemat, van egy csomo gep akik kapnak ossze-vissza ip cimet es ez jol van. Van kozottuk viszont egy, ami valamit kene kapjon, nem azt, amit akar. Ez szerintem tok altalanos igeny, az otthoni access pointom is szeretnem, ha dhcp-vel kapna cimet, de azt, amit en adok neki, nem azt, amit o gondol, es mindig ugyanazt adnam:

ip dhcp pool bud-xii
 network 192.168.37.224 255.255.255.240
 domain-name bud-xii.lan
 dns-server 172.31.255.1 8.8.8.8
 default-router 192.168.37.238
 lease 0 1
!

ezzel barki barmit kaphat, de rogton utana:

ip dhcp pool host_ap
 host 192.168.37.237 255.255.255.240
 client-identifier 01f8.66f2.9292.a8
 lease infinite
!

es ekkor:
c881-xii#show ip dhcp binding | i 237
192.168.37.237 01f8.66f2.9292.a8 Infinite Manual
c881-xii#sh ip arp | i 237
Internet  192.168.37.237         19   f866.f292.92a8  ARPA   Vlan2

Ha google haverom jol mondja, akkor linux alatt sem megoldhatatlan ez, az elso talalat elso tablazata megmondja, hogyan: http://www.yolinux.com/TUTORIALS/DHCP-Server.html

udv
adam