Sziasztok!
Kipróbáltam mind a 3 variációt, de sajnos egyik sem jött be. :(
Egyik esetben sem látta a telepítő a HDD-ket. Most már csak arra gyanakszom, hogy a HDD-kel lehet a gond. No nem fizikailag, hanem típusilag. 2 db Samsung HD502HJ típusú HDD-ről van szó. Tudom, hogy nem éppen szerverbe való eszközök, de szegény ember KLIK-ből főz.
Megpróbálom más HDD-vel, más tippem nincs.

+1 a debiannak én is azért "rajongok" bár az ubuntu 1604LTS sem rossz választás.
Az alaplapi raid-et felejtsd el, hagyd AHCI-n!!!
Helyette használj szoftver raid1 -et, amit a telepítővel megtudsz
tenni a telepítés alatt. Előnye, hogy hdd hiba esetén  másik gépben is
működik a jó hdd és könnyen biztonságosan tudsz menteni majd cserélni
a hibás diszket. Sorolhatnám még .... sok előnye van a szoftveres
raid-nek a hardveressel szemben.

A következőket szükséges tenned a probléma elhárítása érdekében:
I. leszeded a firmware csomagot és telepítés alatt betolod neki egy
pendrive-on.  link:
http://cdimage.debian.org/cdimage/unofficial/non-free/firmware/jessie/current/
 vagy
II. Letöltöd azt az install cd-t ami tartalmazza a non-free
firmwareket is. ( az ubi ilyen, és azért látja a hdd-ket) - Ezt a
módszert nem javaslom, mert unofficial a telepítő.
vagy

III. beteszed a két hdd-t egy akármilyen asztali gépbe, a lényeg, hogy
a standard telepítő "lássa" a hdd-ket . (alaplapi raid OFF itt is!!)
- Installálod az oprendszert szoftveres raid-el vagy nélküle ahogy akarod.
- Install végén /etc/apt/sources.list- be beírod a "non-free" szókat a
jelenlegi repo-k mellé
- apt-get update
- apt-get install firmware-linux firmware-linux-free firmware-linux-nonfree
- kiszereled a két hdd-t (ha nincs raid, akkor egy)
- beteszed az intel szerverbe és működni fog, de első indításkor azért
ez kell: update-grub; update-initramfs -k all -u

A III. módon raktam fel a debiant a poweredge T20 gépre szoftver
raid1-el és ebből csináltam proxmox-t. Kipróbált és működő megoldás.

Üdvözlettel!