>Ha tényleg RAID, vagy LVM van konfigurálva a két HDD-n, akkor érdemes szabályosan törölni az LVM köteteket, kötetcsoportot, stb, majd ezután a RAID fizikai köteteket.

Alaplapi raid esetében megnézném, hogy szabályosan hogyan törlöd a debian telepítővel. Csak úgy lehet, hogy nyitsz egy új particiós táblát a debian telepítőben vagy dd-vel a teljes diszket törlöd, teljes szélességében: dd if=/dev/zero of=/dev/sd(x)
(előbbi módszer nem mindig jó!)

2016. 10. 20. 9:18 keltezéssel, Veres Sándor írta:
2016.10.19. 22:08 keltezéssel, Fehér Sándor írta:
>mintha korábbi hardveres RAID maradványai voltak a lemezeken. Lehet, hogy az kavart be?
Attól kellene, hogy lássa a telepítő a "mezei" gépen.

Ha ha két HDD-n előre (szoftveresen) konfigurált RAID kötetek vannak, akkor a Debian telepítő particionáló része ezt látja.

A "mezei" gépen : dd if=/dev/zero of=/dev/sd(x) bs=512 count=1 (x a hdd azonosítója) Ezt kiirtja a particiós táblát.
A másik hdd-n is meg kell ezt tenni.

Én már találkoztam olyan esettel, amikor ez a parancs nem volt elég, mert a HDD-n korábban létrehozott RAID-nek vagy LVM-nek maradtak információi a lemezen a parancs kiadása után is. Ha tényleg RAID, vagy LVM van konfigurálva a két HDD-n, akkor érdemes szabályosan törölni az LVM köteteket, kötetcsoportot, stb, majd ezután a RAID fizikai köteteket.

Veres Sándor