Már tényleg be kéne fejezni, de még utoljára megpróbálok a fejedben világosságot gyújtani.

2016.11.30. 9:31 keltezéssel, Bakos Gabor írta:

Kedves Kolléga!

Bár azt írtam az előző levélben, hogy lezártam a témát, de olyan szép hosszú levelet írtál, hogy nem szeretnélek megbántani azzal, hogy nem válaszolok:)

Nem szakmai, hanem "világnézeti" eltérés lehet közöttünk!

Egészen biztos, hogy a forrasztás szakértője lehetsz, ezt egy percig sem vitattam, de a vélemény különbség bizonyosan nem erről szól.

Szerintem meg de. Az én célom legalább is az volt, hogy mivel mit lehet helyettesíteni, és mit nem (technológiailag).

Olyan szép példákat írtál, én most a gyógyítással, orvoslással példálóznék. Átvitt értelemben beteg ember - beteg kütyü, tehát megfelelő lehet az analógia.

Néhány alapelv, amivel valószínűleg mindenki egyetért:

Létezik olyan eset, amikor a "hivatalos" orvostudomány nem tud segíteni? Igen. És olyan, hogy az alternatív gyógyászat (természetgyógyászat, akupunktura, stb.) ilyenkor segített? Igen. A "hivatalos" orvostudomány mindig segít? Nem. Az alternatív gyógyászat mindig segít? Nem. Létezik "barbár" (a kifejezést tőled vettem át) orvos? Igen. Létezik barbár természetgyógyász? Igen. A "hivatalos" orvostudomány elismeri az alternatív gyógyászatot? Általában nem. A természetgyógyászat elismeri a hivatalos orvostudományt? Általában igen.

A belinkelt sütögetős cikkeknek (2 db) sem a szerzője, sem a szponzora, sem a menedzsere nem vagyok.

Hasonló sütögetés nemcsak 2 db kering a neten.

Nem tudom már hogy hogy írjam le, talán nem haragszanak meg a kiabálásért, de könyörgöm, A SÜTÖGETÉS NEM ERRE VALÓ! Már többen is írták, hogy azt BGA-ra alkalmazzák. Olcsó alis pendrive-ban te nekem nem tudsz mutatni egy BGA-s tokot sem. Jelen esetben fogni kell a pákát, és az usb dugó fém burkolatát kell jól körbeforrasztani a test fóliához, bőven adagolt ónnal, hogy minél erősebb legyen. Ezt sütőben hogy csinálod meg? Épp az a baj, hogy a gyártáskor is kizárólag ilyen technológiát használnak, és nincs úgy tervezve hogy ezt a terhelést ki is bírja. Kellene még, hogy utána végig menjen a pákás asszonyok során, hogy egy kis kézimunkával és plusz ónnal megerősítsék a kritikus helyeken, de ezt költség okokból nem csinálják meg. A nem BGA-s gépi forrasztásnál meg olyan kevés forraszanyag van, hogy pláne ha már kitört, akkor aztán reflow-ozhatod akármeddig, nem fogja megfogni.