Milyen a vas amire felteszed?
Mennyi a ram?
Virtualizálva van vagy nincs?
Hdd rendben van? (smart szerint)
AD-be belépteted vagy AD-t létrehozol?

A frissítés nálam is sokáig ment annó.

2017. 04. 07. 0:21 keltezéssel, Nagy Gábor írta:
Nálam az újra letöltött 4.0 - ha engedem telepítés közben frissíteni - változatos hibával örök várakozásba kerül az újraindítást követően. Ha nem adok meg netre néző kártyát, akkor gond nélkül feltelepül, de ezután a modulok installjánál álldogál sokáig. Akár órákig, 91-96 % között. :)
És ezután megint jönnek az anomáliák. Holnap még kísérletezgetek vele.
2015-ben ugyanezekre a gépekre simán felment, tökéletes és gyors volt.

Az 5.0 egyrészt nem is hagy kártyát konfigolni, simán átugrik és továbblép ha kézzel beállítást választok, akkor is. Majd kicsivel később közli, hogy a szoftvertelepítéskor hibát észlelt és ehhez ragaszkodik is. 2x írtam ki, visszaellenőrizve, 2 gépen próbáltam eddig. Valami átok ül rajtam. Holnap (vagyis ma) majd megpróbálom egy harmadikon is.

Köszönöm a pfsense ötletet, holnap azt is letöltöm. (Ha van még jó és gyorsan kezelhető megoldásotok, megköszönöm ha megosztjátok.)

2017. április 6. 22:09 Sándor Fehér írta, <fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu <mailto:fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu>>:

    Szia!

        A zentyal 4.0 már erősen felejtős!!

    > Miért?
    - Lassan eljár az idő felette és nem lesznek frissítések.
    - A sogo nem stabil, nekem sok gondom volt vele.

    >Tudnál egy linket adni a Zentyal 4.5-ös verziójához.
    A zentyal.org <http://zentyal.org> -os régi, akár 4.0 is jó,
    feltelepítés után release upgradeket kell csinálni, arra figyelve,
    hogy nehogy az 5.0-ra akarjon frissíteni.
    A weblapon, már csak az 5.0 elérhető.
    Ha kéred az iso-t megkeresem neked.

    >A Zentyal 5.0-ról eddig nem olvastam túl sok jót.
    Nem örültem neki, hogy kivették az amavis-t és a proxy-t
    visszatették. Emiatt nem frissítettem a 4.5-t.
    Amúgy nem tudom mennyire stabil az 5.0.

    A 4.5 most teljesen jól szuperál.

    Üdv!

    2017. 04. 06. 21:33 keltezéssel, Veres Sándor írta:
    Szia!

    2017. április 6. 20:19 Sándor Fehér írta,
    <fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu
    <mailto:fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu>>:

        A zentyal 4.0 már erősen felejtős!!

    Miért?

        Amúgy szeretem és jó rendszer, de vagy a 4.5 vagy az 5.0 az
        amit használj!

    Tudnál egy linket adni a Zentyal 4.5-ös verziójához.

        ui: hagyd a zentyal 4.0-t, levelezésnek még jó de frissítsd
        4.5-re. Vigyázz!! A zentyal 5.0 nem tartalmaz spam+
        vírusszűrést. Ezt külön kell ráheggeszteni!

    A Zentyal 5.0-ról eddig nem olvastam túl sok jót.

    Veres Sándor