> Amúgy a vezetékes hivások, és mobil hívások egyforma rosszak ?
Többségében 99%-ban magyar mobilhívások AMIK KELLENEK, tehát ezt biztosan állítom, hogy azokkal van a gond.
A vezetékest nem teszteltem alaposabban, mivel nincs rá szükség.

>Magyar mobilokat amúgy nem lehet ~30 Ft. alatt hívni hivatalosan
Hát kapják be ..... Elég gáz, hogy külföldről (sokkal) olcsóbban lehet hazatelefonálni mobilra, mint itthoni viszonyban.

> Én nem is értem a problémát. Kodekekkel utoljára az ISDN internetvonal, és kezdetleges szoftveres kliens idejében kellett vacakolni. Adott egy samsung galaxy s3 és s5. Mindkettőnek van natív SIP támogatása. A natív SIP konfigurálása esetén a g711a kodekkel robotos a hang mindkét készülék esetében voip-voip között is. Ugyanezen készülékek/szoftver esetében a GSM-FR kodekkel jól működnek a voip-voip hívások.( asterisken kényszerítettem a kodek használatát mert az androidon nem lehet konfigurálni)
A 4g mobilnetnek illene vinni a g711a kodeket, de wifivel sem volt jó.

Másik szoftver a ZOIPER. Annál csak a speex+gsm-fr kodek tudott jó minőséget alapból, de az is csak voip-voip irányban. G729a licencet nem vettem (még) mert nem az a baj.
Ezért kellett állítgatnom a kodekkeket is.

Az eszközök pedig:
Samsung galaxy s3 és s5  zoiperrel
Pár hitvány android 4.1.x telefon zoiperrel
Pár darab Cisco spa3102 ata gateway
A szerver egy virtuális gép egy 4 magos dell toronyszerverven és proxmox a host os. ( bőven elég neki a vas, nincs kicentizve a hw erőforrása sem)

ui: a csipsimple semmivel sem rosszabb a zoipernél( de nem is jobb). Utóbbi nekem jobban tetszik.

2017. 11. 27. 13:58 keltezéssel, Horváth Péter írta:

A browsercalls használom már régebbről, egészen mostanáig. Egyetlen gondom, hogy akadozik a hang beszélgetés közben. Többször írtam már erre a listára a hibával kapcsolatban és sok hasznos tippet kaptam tőletek. Viszont a probléma még sajnos még mindig fennál.
Összefoglalva amiken túl vagyok:
- codec csere (g711a v g711u,gsm, g729a)
- ip pbx szoftver váltás ( freepbx, sima asterisk saját fordítással, 3cx, ombutel)
- stun szerver használata
- tcp használata udp helyett
- nat kikerülés vps publikus ip-vel ( hátha a nat vagy valamelyik hálózasti eszközöm okozza a hibát) >>>> Ezt én is hülyeségnek tartom :)

És a lényeg, hogy a hiba a dellmont klónokkal van mert:
voip - voip irányban a mobil----mobil vagy mobil----ata vagy ata----ata irányokban nincs akadozás mobilnet eetén sem. (a g729a még edge hálózaton is tűrhető minőséget ad) Ha ezekről az eszközökről külső telefonszámra kezdek hívást, akkor a beszéd mindkét oldalon hiányos/akadozott lesz. A jitter korrekció sem javít érdemlegesen a minőségen. A browsercalls SIP szerverét pingelve, bizony látszik az, hogy magasak a válaszidők illetve esténként 1% körüli csomagvesztés is előfordul. Ha a vps-ről nézem, nem javul a helyzet, pedig az egy pesti adatközpontban van, "nem messze" a BIX vonaltól.
Ebből nekem világos lett, hogy a net hiba KIZÁRT!
A konfiguráció is RENDBEN van, mert csak külső számok esetén rossz a hívás minősége.

Még egy (végső) próba:
Az egyik SPA3102 ata gatewayet beállítottam sip trunk-nek és egy analóg telefonvonalat hozzákapcsoltam az asteriskhez. Tökéletesen lehetett vele hívni, semmi gond nem volt a hívásokkal, csak az hogy MAGAS a PERCDÍJ.

Szóval keresek olyan VOIP providert, ami olcsó mobilirányban max br. 12ft/perc  és LEHET HASZNÁLNI normális telefonálási célra úgy, hogy beillesztem egy asterisk telefonközpontba trunk-ként.

Én nem is értem a problémát. Kodekekkel utoljára az ISDN internetvonal, és kezdetleges szoftveres kliens idejében kellett vacakolni. Most használok browsercall-st otthon draytek voip routerbe beállítva, és mobilokon CSipSimple alkalmazás, mindenhol ugyanazzal az 1 accounttal. Mindenhol megbízhatóan működik UPC mobilnettel, még külföldön, pláza wifivel, vasutállomáson, repülőtéren stb.

És most az árak is elég jók:
http://www.browsercalls.com/calling_rates/#letter-H

Amúgy a vezetékes hivások, és mobil hívások egyforma rosszak ?
Szerintem azon a ponton lehet a gond, ahol az internetes hívás átmegy a hazai szolgáltatók hálózatába, és nem a SIP proxy környékén. Minden országban(vagy a közelében) van gateway, ami a magyar szolgáltató szempontjából egy x telefonból álló flottás előfizetésnek látszik. Mobil esetén van egy dobozka(egy VoIP központ), amiben vannak GSM adapterek, és sok SIM kártya. Ez az adott mobilszolgáltató egyetlen adótornyára kapcsolódik. Vezetékesnél kicsit jobb a helyzet, mert pl a telekomtól 30 csatornás ISDN-t is elő lehet fizetni, amibe digitálisan tud átmenni a hang.

Magyar mobilokat amúgy nem lehet ~30 Ft. alatt hívni hivatalosan, mivel a hívást fogadó szolgáltató is bevételhez jut, amit normál esetben a hívó fél szolgáltatója fizet ki.
Ezt valakinek mindenképpen ki kell fizetni.

A magyar mobilokkal amúgy problémája van a  Dellmont féle VOIP szolgáltatóknak, ha megnézzük az árakat ez látszik. Más európai mobilokat olcsóbban lehet hívni, mint az ittenieket, sok országban nincs is különbség a vezetékes, és mobil hívás díja között.