Ez nem teljesen így van, mert ezek a notebook-ok nem személyes tulajdonba
kerülnek, hanem céges gépek. A cég pedig megszabhatja, hogy mire használod
és milyen programokat telepíthetsz rá. Ráadásul a céges eszközökkel
létrehozott produktumok a cég tulajdonát képezik.

Én már láttam olyat, hogy a félművelt felhasználó úgy elkonfigolta a gépét,
hogy a felhasználótámogatóknak újra kellett telepíteni. A kollégának
viszont nem kellett használni többé azt a gépet... Ez persze nem sulis
környezetben volt.

Én átnéztem az Intune leírását (
https://docs.microsoft.com/hu-hu/intune/introduction-intune), de megvallom
őszintén, nekem nem volt egyértelmű a távfelügyelet. Főleg azt hangsúlyozza
ki a leírás, hogy a céges adatokhoz való hozzáférést lehet vele
szabályozni. Szóval inkább a felhős alkalmazásokkal kapcsolatos
hozzáféréseket kezeli. Pl. ellenőrzi, hogy a gép beállításai megfelelnek-e
egy-egy ilyen erőforráshoz való hozzáférésnél.
Az igaz, hogy ír a privát és céges adatok szétválasztásáról/törléséről, de
ezt én megint csak felhős alapon értelmeztem.
Van ugyan valami olyasmi is, hogy lehet appokat telepíteni távolról, aminek
a használatát kötelezővé tehetik, de eléggé összemossa a mobileszközöket,
tehát pl. telefonról is beszél.
Nem hiszem, hogy arról van szó, hogy azt figyelik milyen képeket töltesz
fel a fényképezőgépedről, vagy milyen helyi dokumentumokat szerkesztesz a
Word-ben, stb.

Ha van esetleg valaki, akinek van a használatában tapasztalata,
megoszthatná...?