From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of József Venczel
Sent: Saturday, March 10, 2018 11:35 AM
To: Techinfo <techinfo@lista.sulinet.hu>
Subject: Re: [Techinfo] Digitális kompetencia fejlesztése

Ez nem teljesen így van, mert ezek a notebook-ok nem személyes tulajdonba
kerülnek, hanem céges gépek. A cég pedig megszabhatja, hogy mire használod és
milyen programokat telepíthetsz rá. Ráadásul a céges eszközökkel létrehozott
produktumok a cég tulajdonát képezik.

Én már láttam olyat, hogy a félművelt felhasználó úgy elkonfigolta a gépét,
hogy a felhasználótámogatóknak újra kellett telepíteni. A kollégának viszont
nem kellett használni többé azt a gépet... Ez persze nem sulis környezetben
volt.

Én átnéztem az Intune leírását
(https://docs.microsoft.com/hu-hu/intune/introduction-intune), de megvallom
őszintén, nekem nem volt egyértelmű a távfelügyelet. Főleg azt hangsúlyozza ki
a leírás, hogy a céges adatokhoz való hozzáférést lehet vele szabályozni.
Szóval inkább a felhős alkalmazásokkal kapcsolatos hozzáféréseket kezeli. Pl.
ellenőrzi, hogy a gép beállításai megfelelnek-e egy-egy ilyen erőforráshoz való
hozzáférésnél.
Az igaz, hogy ír a privát és céges adatok szétválasztásáról/törléséről, de ezt
én megint csak felhős alapon értelmeztem.

Van ugyan valami olyasmi is, hogy lehet appokat telepíteni távolról, aminek a
használatát kötelezővé tehetik, de eléggé összemossa a mobileszközöket, tehát
pl. telefonról is beszél.

Nem hiszem, hogy arról van szó, hogy azt figyelik milyen képeket töltesz fel a
fényképezőgépedről, vagy milyen helyi dokumentumokat szerkesztesz a Word-ben,
stb.

Ha van esetleg valaki, akinek van a használatában tapasztalata, megoszthatná...?

2018. március 10. 11:17 Kiss Zsolt írta, <r...@hb.sulinet.hu
<mailto:r...@hb.sulinet.hu> >:

> én így csináltam, aztán ha annyira figyelik a gépet, max törlik a helyi
> felhasználót (nemhiszem) viszont nem fogják nekem távolról felrakni 4.5

Én nemtom hogyan működik ez az intune, de gyanítom, hogy kell valami
interakció is a részemről, hogy a gépemre mehessenek. A papírokat nem
olvastam el, de ha ez le lenne szabályozva már tuti megírta volna valaki.
Szóval eléggé durva személyiségi jogi és adatvédelmi problémákat vetne fel
szerintem, ha itt bárki az én "jóváhagyásom" nélkül leskelődhetne a gépembe.

Zsolt