From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu <techinfo-boun...@lista.sulinet.hu> On
Behalf Of narancsmag
Sent: Monday, November 19, 2018 7:48 PM
To: techinfo@lista.sulinet.hu
Subject: [Techinfo] topológia?

Sziasztok!

 Kapcsolódva kicsit az előző kérdésemhez (eduroam - privát), kinél hogy néz ki
az iskolai hálózat?

Nálunk a következő van:

892 FSP sulinet router, aminek a portjai a következők:

2: Piblikus vlan10: egy publikus IP-s számítógép (egyelőre csak én tesztelek
rajta, iskolai célja még nincs)

3: Privát vlan11, Cisco 24-portos switch(régi) a rajta lévő eszközök a
routertől kapják  DHCP-n kersztül az IP-t, tehát nem trönk port, csak privát
tartományba kerülnek a gépek (30 IP cím, ez nekünk elég, kis iskola vagyunk,
kevés asztali géppel és egyéb eszközzel)

7: eduroam Vlan3: rajta az újonnan kapott teljes lefedettséget biztosító
eduroam wifivel.

Többi port nincs használva.

Gondolom mindenkinél hasonló az alapfelállás, ahol kiépítették az új eduroamos
AP-ket. Nem így van?

Ami nálunk továbbra sem jött össze (egyelőre nem állítják be, amit az előző
topicban javasoltatok), hogy az eduroamból is láthatóak legyenek a privát vlan
eszközei (nyomtató, smb szerver).

Ti hogy oldottátok meg ezt? Vagy csak nálunk merül fel ez a kérdés?

Ha saját vlant csináltok az miért jobb(leszámítva, hogy több gép mehet rá,
esetleg a szerveren keresztül lehet csinálni plussz tartalomszűrést - de nekünk
egyikkel sincs problémánk)? Nem kell ugyanúgy kérni, hogy összenyissák őket?

Üdv: Salamon Szabolcs