Sziasztok!

Debian alapú Samba-val futottam be az alábbiba:

Nem értettem, miért van egy adott mappához joga egy sima mezei usernek (vizsga nevű felhasználó), ugyanis az adott mappához csak a tanarok csoportnak volt joga. Jó sok szenvedés után véletlenül vettem észre (erre nem is gondoltam kezdetben), hogy a tanarok csoportba ez a user is beletartozik (valószínű valamit teszteltem, és "úgy maradt"). A samba-tool-lal kivettem a csoportból, nézem: most is látja a fájlokat! Megnéztem újra samba-tool listmembers-szel: nincs benne a csoportban. Leellenőriztem RSAT toollal is: nincs benne a csoportban. Hirtelen ötlettől vezérelve: su vizsga és megnéztem az id-t: OTT a tanarok csoport is!!! Listáztam wbinfo-val, így is ott van... Mivel a szervert egész nap használták, nem igazán akartam újraindítani rajta semmit, a problémát sikerült megoldani úgy, hogy csináltam egy másik user-t és annak adtam jogokat, de érdekelne, mi lehet itt a háttérben? Valamit becacheelt?
Próbáltam a net cache flush-t is, de nem segített...

Köszi, üdv:

                      TT