Szia Csaba!

Igazad van!
Most megpróbáltam itthon is telepíteni és nem sikerült a leírás alapján.

Nem kell külső repository-t megadni, anélkül is telepíthető a Debian
sajátjából.
Szóval kapásból működik:

apt install drbl

Mutatom viszont a baklövéseimet:

1. wget -q http://drbl.org/GPG-KEY-DRBL -O- | apt-key add -

Hibaüzenet: gnupg, gnupg2 and gnupg1 do not seem to be installed, but one
of them is required for this operation
Ezt nem vettem figyelembe, sőt én úgy emlékszem, bent nem is írt ki ilyet,
pedig biztosan.

Ok, ennek megoldásán nem is kell gondolkozni. Pl.:
apt install gnupg

2. A Repo hozzáadása ennyi pl.:

nano /etc/apt/sources.list
Én nano-t használok, ezt szoktam meg, ezt szeretem. Ez nem baklövés, csak
tény ;o)

3. apt-get update
4. apt-get install drbl

Eddig rendben van, problémamentesen lefutott.

5. drblsrv -i

Na ez viszont már nem akart menni. A Buster-ben nincs benne a PATH-ban a
/usr/sbin. Ez így orvosolható:
export PATH=$PATH:/usr/sbin

Most úgy rémlik, ezzel a 9-esnél is találkoztam, de majd megnézem, mert nem
emlékszem pontosan.
Ezt követően már lefut, de közben hiányol néhány csomagot, meg nekem a
DRBL-es kernelt nem találta. Mondjuk egy része nekem biztos nem is kell,
mert nem akarok pl. FreeDOS-t futtatni a klienseken, de azért utána kell
nézni pontosan mit és miért nem talált.
Valószínűleg, a telepítésnél még néhány csomagot hozzá kell adni.

6. drblpush -i
Ezt elindítottam, de mivel még nincs előkészítve a gép, sem a konfig
fájlok, sem az image-k nincsenek átrakva, nem mentem végig rajta.

Megköszönném a segítséged!
Összehozhatnánk egy új leírást erről a rendszerről. Változtattam már pár
dolgon, amióta elkezdtem használni. Pl. a DHCP szerver már rég nem a DRBL
szerver.
De mások segítókész együttműködését is szívesen fogadom!
A FOG project-et egyelőre hanyagolnám, azzal nincs akkora tapasztalatom,
mint a DRBL szerverrel, másrészt most más téma köt le (Debian preseeding).

Üdvözlettel,
Venczel József

Tiba Csaba <tibacs...@gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. júl. 16., K,
18:47):