>Szerintem a switcheid nem tudják a multicastot kezelni.
Józsinak simán igaza lehet, ilyen is van.

A fog esetében még mindig ott van a várólistás unicast, mert az ez esetben is működik és ha nem lesz switch, akkor ez opció.
100-as hálón 6 gép olyan 1,5 óra az imagetől függően.
A drbl nem tudom tud e ilyen várólistás unicast dolgot, a fog ezt is tudja.(elindítasz bármennyi gép imagelését és sorba rendezi, majd hatosával telepítgeti, ha egy végzett kezdi a 7.-et stb, ennyi a működése a dolognak)

2019. 07. 22. 8:20 keltezéssel, József Venczel írta:
Szia!

Szerintem a switcheid nem tudják a multicastot kezelni.
Máskülönben a több óra mindenképpen irreális. Annyi idő alatt még egyenként is meg tudnám csinálni, külső winchesterrel, bár iitt nem is annyira az időfaktor a legfontosabb, hanem az, hogy ki van zárva a tévedés.

Üdv,
Venczel József

Gyulai László <gyul...@turr.sulinet.hu <mailto:gyul...@turr.sulinet.hu>> ezt írta (időpont: 2019. júl. 21., V, 23:41):

        2. A Repo hozzáadása ennyi pl.:

        nano /etc/apt/sources.list
        Én nano-t használok, ezt szoktam meg, ezt szeretem. Ez nem
        baklövés, csak tény ;o)

    Én nem szoktam bántani a sources.list fájlt, az maradjon csak az
    alap rendszernek, frissítéseknél lehetnek előnyei. Inkább a
    /etc/apt/sources.list.d könytárban hoznék létre pl. egy drbl.list
    fájlt, és abba tenném a drbl-es repó(ka)t.

                    Csak leülsz egy gép elé és onnan nyomatod
                    akárhány gépre egyszerre. 56 gép kb. fél óra.

    Én csak csodálkozom hogy ez hogy sikerül. Nekünk olyan 30 giga az
    image. Még a gigabites termekben is több óra a 20-25 gép egyszerre
    klónozása, de a 775-ös gépeken 100-as hálón délután 5-kor
    elindítom, reggel nyolckor még van gép ami klónoz.