Hello!

Az egyutas (egyirányú) szinkronnál van egyedül valós szinkron beállítási
lehetőség. Sem az aktív, sem a kétutas esetén nincs ilyen. Nem tudom miért, az
aki csinálta eredetileg nem ezt állította be. (elérni már nem tudom az illetőt)

Utólag beállítani veszélyes lehet, mert ha nem egyezik pontosan a két
szinkronizálandó mappa, akkor a „backup” NAS-on töröl az első szinkron minden
olyan fájlt, ami az eredeti helyén nincs meg. (Teszteltem is.)

Ráadásul nem elég az egyirányú szinkron visszafelé is kellene mennie. Erre
lenne jó a kétutas szinkron, ami csak ütemezve, vagy kézzel indítható, tehát
nem realtime.

Mint írtam napi szinten több 10 giga adat kerül a NAS-ra. Ez önmagában is
probléma, de ez egy másik megoldandó feladat. (kisgömböc effektus).

Szóval annyit léptem előre, hogy az egyirányú szinkronnál van realtime, de az
meg nem igazán jó a tulajnak.

Egyébként a QNAP oldalán, a HBS szinkron menetét leíró folyamat egyik ábrája
nem illeszkedik, mert nem a távoli szinkronhoz tartozik, mint az a leírásból
következne, hanem az external backup-ra, ami külső USB eszköz.

Köszönöm mindenkinek a hozzászólását!

------

Üdv:

Boldog Ferenc

De addig csak sötétben tapogatózás, amíg pontosan le nem írod hogy mi a
környezet és mivel mit akarsz elérni.

Közben kattintgattam, olyant is találtam, hogy ezt a HBS-t a NAS-ra kell
felrakni. De itt is a leírás szerint látok nemcsak local hanem remote storage
space-t is. A hatodik képen itt, kimondottan távoli RTRR szervert állít be
rajta:
https://www.qnap.com/en/how-to/tutorial/article/how-to-use-hybrid-backup-sync-to-backuprestoresynchronize-your-files-on-a-qnap-nas/