Szerintem is atheros wifi kártyával érdemes próbálkozni. Nem véletlen, hogy a mikrotik csak ezzel az 1 chipsettel működik.
De van USB-s atheros is, azt is kezeli a mikrotik. Ezek pl a TP-Link
És pl az Ubiquity, Engenius stb cuccok is atheros-t használnak.
Igaz hogy az openwrt-hez szinte bármilyen típust lehet használni, mert mindenhez van kernel modul, de atheros-t szereti legjobban.