> Tudom, hogy rendszergazda fórumon vagyok, de olyan sokrétű feladatai
> vannak a mai rendszergazdáknak, hogy feltételeztem, hogy van aki simán
> kisujjból tud segíteni.

Szerintem kisujjból akkor tudunk segíteni, ha ismerjük a képzést, a képzés
tematikáját (vagy célját).

> Elég a nekem a D feladat is.
>
> A megoldásom majdnem jó csak, mégsem jó... :(
>
> select sum(t.db)*p.PAR 'Összes bevétel'
> from ptetel t, ppizza p
> where t.PAZON = p.PAZON
> GROUP by p.PAZON, t.db

Mivel a d feladat egyetlen számot kér eredményül (az összes bevételt),
ezért nem kell Group by. Most az egyes pizzák típusonkénti összegzése után
szorzol az árral, ezért az pizzatípusonként lesz ár, amit
mégegyszer összegezni kellene, de ahhoz egy másik lekérdezés kellene. Ezért
sum(pTetel.db*pPizza.PAR) lenne a jó.
Szerintem felesleges a táblákat elnevezni, de ha adsz neki nevet, akkor
kellene AS is. De lehet, hogy valamiért ezt is kérik...
Az Összes bevétel előtt is kell AS (ennek használatát nézd meg itt:
https://www.w3schools.com/sql/sql_ref_as.asp).

SzTZs