esetleg akit érdekel a megoldás:

4) Vevő TOPLISTA
   Egy lekérdezéssel állapítsa meg, hogy mennyit költöttek a vevők pizzára
a nyilvántartott időszakban!
   (Vevő, Pizzaköltség)

SELECT v.VNEV as 'Vevő', sum(t.DB*p.PAR) as 'Pizzaköltség'
from ppizza p, ptetel t, pvevo v, prendeles r
where t.RAZON=r.RAZON and p.PAZON=t.PAZON and v.VAZON=r.VAZON
group by v.VAZON

5) Vevők sorrendje
   Készítse el a vevők toplistáját a megrendelt pizzák darabszáma szerint.
   Csak a dobogós vevők jelenjenek meg a listában!

SELECT v.VNEV as 'Vevő', sum(t.db) as 'Pizzák szám'
from pvevo v, ptetel t, ppizza p, prendeles r
where v.vazon=r.VAZON and p.PAZON=t.PAZON and r.RAZON=t.RAZON
group by v.VNEV
order by 2 DESC
limit 3

Üdv: