Kedves Tagok!
Sürgős segítségre lenne szükségem. Egy kisebb iskolában kell ellátnom a
rendszergazdai feladatokat szeptember óta.Kényszerhelyzet volt..., nem vagyok
profi a témában, ilyen irányú képzettségem nincs. Kicsit olvasgatva az itteni
szálakat még kisebbre zsugorodott az önbizalmam.Eddig úgy ahogy el tudtam látni
a feladatomat, ha más nem, segítségkéréssel mindent megoldottam.A nagyon
alapokkal azért tisztában vagyok, Dashboard, DHCP, IP... stb.De:Most azt
kellene megoldanom, hogy a titkárnőnk az iskolai laptopot home office-ban tudja
elérni/használni.Egyáltalán lehetséges ez úgy, hogy a laptop jelenleg a privát
tartományban van? Távoli asztal kapcsolat így gondolom kizárt, ennek a
védelemnek nyilván épp ez a lényege. (Ilyen célra használtam már Anydesket,
TeamViewert, kb. ennyire vagyok képben).
Publikus IP-nk nincs, jól sejtem, hogy anélkül nem is fog menni? Ennek mi a
menete, hogy legyen? Gondolom KIFÜ. Mehet ez 1-2 nap alatt?Vagy ilyenkor a VPN
a megoldás? Arról viszont nem igazán vagyok képben. Még az sem világos, mi a
lényegi különbség távoli asztal és VPN között... Olvasgattam róla, az nehezebb
falatnak tűnik mint egy távoli asztal elérés...
Szóval...nem tudom, hogyan induljak el...Szóval összefoglalva a kérdéseim:1.
Anydesk (vagy hasonló) vagy VPN? (Mindkét oldal Win10 Edu)2. Publikus IP
szükséges?3. Ha a feltételek adottak lesznek, mit kell telepítenem a
munkaállomásokon, milyen beállítások elvégzése szükséges a Dashboardon?
(gondolom portnyitások, ilyesmi)4. A kétoldali vírusvédelmen túl milyen
biztonsági alapvetésre kell odafigyelnem? Ez ilyen kapcsolat létrehozásakor
gondolom sarkalatos kérdés.
Nagyon megköszönném a kicsit részletesebb kiokosítást!!!
Balogi Zsuzsa

Citromail.hu levelezőrendszerből küldve

Lépj be vagy regisztrálj