A kingston ssd-k vackok. Az A400 széria felér egy emberiség elleni háborús bűnnel. Ennyire megbízhatatlan, lassú, és az idő előrehaladtával belassuló, alacsony teljesítményű meghajtó nemigen van a piacon, sajnos visszaélnek a régi nevükkel. Az ssd vonalon abszolút nem ajánlott.

Ha már olcsó meghajtó kell, akkor inkább Crucial BX500. Árban hasonló ( +/- 1-200 Ft), ez is cache nélküli, de legalább működik. És legalább valódi chip és flash gyártó terméke (Micron Technology), normálisan megírt firmwarekkel. Ellentétben a Kingstonnal, akik az összetarhált olcsó vackokból próbálnak várat építeni, de olyan is.

https://ssd-meghajto.arukereso.hu/crucial/bx500-2-5-240gb-sata3-ct240bx500ssd1-p425913189/

De én azért meggondolnám a mai ssd árak mellett, hogy inkább valami rendeset kellene venni, amiben cache is van, az nagyon meglátszik a tartós teljesítményen.

A Samsung evo is jó, de én pl. otthonra Crucial MX500-akat vettem. Teljesítményben a Samsung evo és pro között van, de inkább a pro közelében, árban meg az evo szinjén vagy kicsit alatta. A samsungokkal ellentétben viszont nem válogatós az alaplapi chipset tekintetében, régebbi és újabb AMD alaplapokkal is korrektül megy. Nekem 120 GB és 1TB között mindenféle MX500-am van (meg persze samsungok is, 830-tól 840 pro-n át 860 evo-ig sokféle), de ha ezután kell, akkor is MX500-at fogok venni (vagy ha lesz utód akkor azt).

https://ssd-meghajto.arukereso.hu/crucial/mx500-2-5-250gb-sata3-ct250mx500ssd1-p395761899/

Ja, és egy ssd se ment még tönkre a családban, se Samsung, Se Crucial.

Az a 4 db bedöglött A400 az szerintem se rossz eredmény, az egyenesen katasztrófa. Nem szabadna ennyi idő alatt tönkremenniük. Ha még egy elromlik, arra azt mondom hogy van ilyen. De a másodiknál kukáznám a teljes állományt ha mondjuk otthon lenne, vagy saját vállalkozásban. Illetve már meg se vettem volna, mert utána néztem és tudom hogy nem szabad pénzt adni érte. Ez az eredménye az osztályon aluli komponens minőségnek és a selejtes firmware-nek.

Komolyan sikítófrászt kapok amikor valaki valahol az A400-al hozakodik elő, mert mi a bánatért kell selejtet venni amikor annyiért rendeset is vehetne...

De valahogy valamiért mégis rábukkannak az emberek, és érthetetlen módon meg is veszik.

GyL