Op do, 03-05-2007 te 14:00 +0200, schreef Rudi Vansnick:

> Opgelet met personenbelasting in kader van inkomsten/winsten van een FV.
> (zie mijn vorige mail).
> Inderdaad, om centen te ontvangen heb je niet bepaald een vzw nodig,
> maar welke organisatie of bedrijf zal geld geven aan een entiteit die
> zich niet rechtsgeldig kan laten vertegenwoordigen. Trouwens als FV
> heeft men eveneens een bestuur nodig, zoniet zijn alle leden van de FV
> hoofdelijk aansprakelijk (maw al diegenen die zich binnen de FV kenbaar
> hebben gemaakt ... )

> <knip>

Om zeker te zijn is iedereen verantwoordelijk in een VF, ken een geval
waarin een VF op de fles ging en ja het was een voetbalploeg en ze
hebben de schulden allemaal verhaalt op de ouders van de jeugdspelers en
op de spelerskern zelf.
Met een VF heb je geen zekerheden, maar wel de kans dat ze je komen
leegplukken als je over de fles gaat.

Mijn 2 cent en mijn gebrekkige toch nog intacte kennis van economisch
recht.

Kevin
--
Kevin Elaerts