On Fri, 28 Mar 2008 16:39:59 +0100, Koen Wybo <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Eens proberen samen te vatten.
> Twee opties:
> 1) We werken aan de vertaling van de Engelse cursus naar het Nederlands.
> Hiervoor moeten we bij launchpad zijn.
> 2) We werken aan een 'eigen' cursus.
> - Volgende personen hebben interesse (schrap jezelf als ik dit verkeerd
> begrepen heb, of omgekeerd: voeg je toe als je er nog niet bij staat):
> Richard, Liezie, Ward, Sander en Koen ...
> - Het is moeilijk om samen te komen in real-life wegens diverse
> redenen.
> - We moeten eens dringend spreken ;-)

Ja, maar er is meer:
Er zijn firma's zoals http://www.multiseatcomputer.be/ bereid om te
participeren op een of ander manier.

Er zijn studenten die wat samenwerking zoeken om eventueel zelf Linux
cursussen op school te kunnen geven.

Er bestaan al verschillende goede Linux cursussen, bijvoorbeeld een hele
grondige:
http://tille.garrels.be/training/ubuntu/index.html
Een beginende:
http://leerubuntu.org/
Een commercieele:
http://www.linuxtraining.be/nl/index.php

Er bestaat ook al heel wat documentatie in't Nederlands, zoals hier:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/
https://wiki.ubuntu.com/OntwerpDocumentatie/

De Engelse Ubuntu cursus is heel erg goed, maar ook heel groot:
https://wiki.ubuntu.com/Training (momenteel zijn de PDF files weg... ik
kan ze desnoods doormailen)
Ik zou die toch graag in't Nederlands vertaald zien, maar het werken met
launchpad en wiki lijkt voor velen nog een belemmering, Ik heb wel
verschillende mails gekregen van mensen die willen helpen met vertalen,
screenshots maken en proeflezen.
Met z'n 400+ bladzijden is het ook teveel om alleen te doen, dus als ik
ergens een uurtje tijd vind zal ik kleine hoofdstukken apart online zetten
die mensen dan kunnen vertalen zonder de hele bzr/launchpad/wiki omgeving
te moeten gebruiken.
Ik zal dan hun vertalingen met vermelding van hun contributie inchecken.
Het duurt alleen even om het georganiseerd te krijgen, zoals altijd.
Hier de voorlopige site:
https://wiki.ubuntu.com/Training/Translations/ubuntu-desktop-course-dutch

Waarschijnlijk is dat alles weer te uitgebreid voor een samenvatting...

Groeten,

Richard