Op zondag 15-03-2009 om 15:28 uur [tijdzone +0100], schreef Koen Wybo:
> Verander de wereld, begin met jezelf!
> * Hoeveel tijd kun je vrijmaken voor ubuntu? Maak een realistische
> inschatting rekening houdend met je privéleven. Hierbij vraag ik me af:
> in welke mate kunnen we de organisatie zo opzetten dat ook samenwonende
> - getrouwde individuen dit kunnen integreren in hun leven. Zo is het
> voor mij onmogelijk om ooit een beurs mee te maken: mijn gezinsleven
> bruist in het weekend ;-)

I think there are lots of things people can do from home, whenever they
have time.

To start: one of my questions was when would be the best time for people
to attend an IRC meeting.

> * Over welke kwaliteiten beschik je? Is er een databank hiervoor?

A place for people to list what they want to help with might be useful
indeed.

> * Zijn er grenzen aan het vrijwilligerswerk? Wat doe je met mensen die
> je inviteren om bij hen thuis een server te gaan installeren? Kunnen we
> dit ergens in een charter gieten? Welke waarden spelen hierbij?

As a volunteer you don't have to do anything that you don't want of
course.

But one problem currently is that there isn't enough communication
between the volunteers, and by that I mean simple things like announcing
Ubuntu-related activities on this list (and I hope, in the future, on
the ubuntu-be website), exchanging experiences, ...

> Bij jezelf en een beetje verder...
> * Hoe bouwen we een eco-systeem uit waarbij vrijwilligers en
> professionals beiden tot hun recht komen en er -eindelijk- eens aan de
> buitenwereld kan getoond worden waarvoor ubuntu staat?

How to provide a way for professionals to be found more easily is one of
the things I would like to discuss, yes.  Here the website could be
useful too, but maybe more...

It would be great if some of these professionals would give their input
on what's needed.

> * Stop met in het Engels te communiceren. Jullie zijn de enige groep in
> de wereld die dit doen en het 'pisses' mensen.

https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-ch/2009-March/thread.html
https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-in/2009-March/thread.html

Using English (or another "foreign" language) as a "common language" for
internal communication in multilingual countries is the rule rather than
the exception...

--
Jan Claeys