Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een notebook te laten controleren,
maar zou toch willen weten of
ze het recht hebben om dit te doen?

antwoord howest:
Beste,

Een aantal opleidingen gebruiken Microsoft Office intensief tijdens hun
opleiding en hebben dan ook lessen en
examens over het Office pakket. Deze richtingen hebben dus sowieso Office nodig.

Ergo heeft dit niet. Daarom aanvaarden we in die opleidingen  ook studenten
die volledig met gratis
software werken. In de praktijk merken we echter dat in veel gevallen Microsoft
Office gewoon illegaal op de
laptop staat.

Daarom hebben we de opdracht gekregen om, indien niet met Office gewerkt wordt,
even te controleren of dit
klopt. Ik stel voor dat uw dochter na de vakantie even langs komt dan kijk ik
vlug even of ubuntu het enige
besturingssysteem is op haar laptop.

Sowieso is reeds beslist dat er geen accounts geblokkeerd worden tot na de
examenperiode.

Excuses voor mijn late antwoord maar mijn mailbox was wat volgelopen de laatste
week.

met vriendelijke groeten,

Siegfried Picavet
Netwerkbeheer HOWEST