--- Στις Παρ., 12/08/11, ο/η Pantelis  Koukousoulas <pkt...@gmail.com> έγραψε:

Από: Pantelis  Koukousoulas <pkt...@gmail.com>
Θέμα: Re: Εγκατάσταση προγραμμάτων χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο
Προς: "Kostas Oikonomou" <kikono...@yahoo.gr>
Κοιν.: "Λίστα Ubuntu" <ubuntu-gr@lists.ubuntu.com>
Ημερομηνία: Παρασκευή, 12 Αύγουστος 2011, 11:20

2011/8/11 Kostas Oikonomou <kikono...@yahoo.gr>

Φίλε Παντελή,
Δοκίμασα να εγκαταστήσω τον apt-offline. Στη συνέχεια έχω μπλεχτεί. Πως θα βρω
το virtual machine;
To Virtual Machine θα το φτιάξεις εσύ, δυστυχώς δε νομίζω να υπάρχει κάτι
έτοιμο για την περίπτωσή σου.

Βλέπε π.χ., το video στο link που ακολουθεί.

Τα signatures θα δημιουργηθούν από τον offline ΗΥ;

Μπορούν να δημιουργηθούν είτε από τον offline Η/Υ είτε από το Virtual Machine,
το καλύτερο είναι το δεύτερογιατί έτσι γλυτώνεις το πήγαινε-έλα.

Πως στο VM θα εγκαταστήσω την 32bit έκδοση 9.10

Η εγκατάσταση γίνεται από το livecd όπως και σε κανονικό σύστημα, δεν είναι
κάτι ιδιαίτερα δύσκολο.http://www.youtube.com/watch?v=ybUCHE2e29E (Από το 1:16
και μετά

Δυστυχώς οι οδηγίες είναι πολύ περιεκτικές, λαμβάνοντας υπ' όψιν ότι αυτός που
τις ακολουθεί έχει γερές γνώσεις στο Linux.

Ομολογώ ότι είναι λίγο περιεκτικές λόγω έλλειψης χρόνου αλλά δε νομίζω ότι
προϋποθέτουν γερές γνώσεις στο Linux ή κάτι τέτοιο. Το μόνο που δεν αναφέρεται
ρητά είναι το πώς φτιάχνουμε

ένα VM με την έκδοση ubuntu που θέλεις και αυτό λόγω του ότι το internet είναι
γεμάτο από οδηγούςγι αυτή τη δουλειά (και στα ελληνικά).

Δυστυχώς αδυνατώ να ακολουθήσω τις οδηγίες. Ευχαριστώ πολύ πάντως για τη
σημαντική προσπάθεια σου να με βοηθήσεις και που σπατάλησες αρκετό χρόνο
κάνοντας
 δοκιμές.
Παρακαλώ και πιστεύω ότι αν τις κοιτάξεις λίγο πιο προσεκτικά και σε συνδυασμό
με τοblog post και το παραπάνω video δε θα δυσκολευτείς ιδιαίτερα.

Καλό θα ήταν οι οδηγίες αυτές να ήταν πιο αναλυτικές και να περιέχουν και λίγη
θεωρία στο τι ακριβώς κάνουμε. Εγώ φαντάστηκα ότι θα δημιουργούσα ένα «εικονικό
περιβάλλον» στον online ΗΥ στο οποίο θα εγκαθιστούσα την 32bit έκδοση ubuntu
9.10. Σε αυτό το περιβάλλον θα δημιουργούσα τα signatures (τα φαντάζομαι σε ένα
ή περισσότερα αρχεία που θα λένε τι πακέτα χρειάζεται να κατέβουν). Στη
συνέχεια θα μετέφερα αυτά τα signatures στον online ΗΥ (δηλαδή θα έβγαινα από
το εικονικό περιβάλλον και θα πήγαινα στον κανονικό μου υπολογιστή). Από τον
 online ΗΥ θα «έτρεχα» τα signatures που θα μου κατέβαιναν σε ένα συμπιεσμένο
αρχείο όλα τα πακέτα που χρειαζόμουνα. Ακολούθως θα πήγαινα στον off-line ΗΥ
και θα εγκαθιστούσα αυτά τα πακέτα (πως όμως;). Η φαντασία μου φαίνεται ότι
είναι λανθασμένη.

Δεν είναι καθόλου λανθασμένη, αυτό ακριβώς ήταν η ιδέα που σου πρότεινα.
Για το πώς θα εγκαταστήσεις τα πακέτα στον offline υπολογιστή φαίνεται νομίζω
από τις οδηγίες:

1) sudo dpkg -i apt-offline*.deb2) sudo apt-offline install offline*.zip3) sudo
apt-get install <τα πακέτα>
Ευχαρίστως να κάνω τις οδηγίες πιο αναλυτικές αν μου πεις ποια σημεία
χρειάζονται περισσότερη
"ανάλυση"

Θα ήταν υπέροχο αν υπήρχε απλός τρόπος να κατεβάσεις κάποιο πρόγραμμα με όλες
τις εξαρτήσεις του σε ένα αρχείο. Στη συνέχεια να πήγαινες αυτό το αρχείο στον
ΗΥ χωρίς διαδίκτυο και να το εγκαθιστούσες μέσα από τη διαχείριση πακέτων
synaptic (που θα έλεγχε τη συμβατότητα και την αναγκαιότητα όλων
 των εξαρτήσεων).

Το πρόβλημα είναι ότι όταν λες "κάποιο πρόγραμμα και όλες τις εξαρτήσεις του"
εννοείςσε ένα συγκεκριμμένο context (32 ή 64 bit, έκδοση διανομής, τυχόν
επιπλέον "πηγές"
όπως ppa κλπ)
Σε διαφορετικά context οι εξαρτήσεις είναι επίσης διαφορετικές.
Εδώ έγκειται η χρησιμότητα των πακέτων όπως το apt-offline (το οποίο εγώ το
προτιμώ λόγω
του γεγονότος ότι το ίδιο δεν έχει εξαρτήσεις) ή π.χ. το keryx που φαίνεται να
προτιμούν στοosarena για το γραφικό του περιβάλλον:
Σε βοηθούν να "συνοψίσεις" το context του δικού σου offline υπολογιστή σε ένα
αρχείο
(το apt-offline το λέει signature, το keryx το λέει profile αλλά είναι το ίδιο
πράγμα)
Από τη στιγμή που έχεις το context και το ποια πακέτα θέλεις να
εγκαταστήσεις,μπορείς να κάνεις αυτό που λές, να κατεβάσεις δηλαδή όλο το
"transitive closure"
(δηλ τα πακέτα + τις εξαρτήσεις τους) σε ένα αρχείο .zip ή οτιδήποτε άλλο.
Από εκεί και πέρα υπάρχει και το θέμα του πώς εγκαθιστάς από αυτό το αρχείο.Το
apt-offline βάζει τα πακέτα που υπάρχουν στο .zip στην cache του apt ώστε
να μπορείς στη συνέχεια να εγκαταστήσεις με apt-get ή synaptic.
Επίσης, το ίδιο το synaptic έχει τη δυνατότητα "install from downloaded
packages"ή κάπως έτσι, το οποίο σου επιτρέπει να αποσυμπιέσεις το .zip σε ένα
directory
και να κάνεις την εγκατάσταση από εκεί αν  δεν κάνω λάθος (οι
λεπτομέρειεςυπάρχουν στο wiki του ubuntu και νομίζω και στο forum).
Διαλέγεις και παίρνεις :)

Cheers,Παντελής

Φίλε Παντελή,

Το πρόβλημα που υπήρχε και «πελάγωσα» είναι ότι δεν ήξερα τι είναι το virtual
box και ούτε φυσικά το είχα χρησιμοποιήσει παλιότερα. Καταλαβαίνεις βέβαια ότι,
ότι ακολουθούσε μετά, για μένα ήταν «κινέζικα».

Για να επανέλθω στο τι έκανα. Εγκατέστησα το virtual box μέσα από το «κέντρο
λογισμικού Ubuntu». Προτίμησα αυτή τη λύση σε σχέση με το link που μου
πρότεινες, σαν πιο σίγουρη και καλύτερα συμβατή με το σύστημα που έχω
εγκατεστημένο στον υπολογιστή μου.

Στη ρύθμιση του virtual machine άφησα ότι default μου πρότεινε το πρόγραμμα.
Στη συνέχεια εγκατέστησα το Ubuntu 9.10 32bit από το το DVD εγκατάστασης, όπως
έκανα και στο εξοχικό. Ακολούθως δήλωσα στις ρυθμίσεις του VM ότι δεν έχω
δίκτυο (για να αποφύγω τυχόν αναβαθμίσεις μέσω internet).

Η ερώτηση μου είναι: καλά μέχρι τώρα; Μήπως έπρεπε να δηλώσω 32bit δομή στο VM;
(αν ναι, τότε πως γίνεται αυτό;) Υπάρχει πρόβλημα με την κάρτα γραφικών (οι δυο
υπολογιστές εξοχικού και σπιτιού δεν έχουν την ίδια κάρτα); Εν κατακλείδι, τα
οποιαδήποτε προγράμματα που χρειάζομαι, ή οι αναβαθμίσεις που μπορεί να
κατεβάσω για να τις μεταφέρω στο εξοχικό, επηρεάζονται από τη δομή του hardware
που έχω δηλώσει στο VM;

Περιμένω την απάντηση σου (πιστεύω ότι έχεις την αναγκαία γνώση), έτσι που να
συνεχίσω να πειραματίζομαι στο να «κάψω» CD ή DVD με τα απαραίτητα πακέτα.

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου