2011/12/5 stavros daliakopoulos <stavros.daliakopou...@gmail.com>:
> -έστειλα ένα μήνυμα στο webmaster...@et.gr

να'σε καλά. Για να δούμε -- η απάντηση τους θα έχει ενδιαφέρον

> - πολλές δημόσιες/δημοτικές υπηρεσίες ήταν και είναι ακόμα συνδρομητές
> επί πληρωμή σε γνωστή εταιρία παροχής νομικών
> πληροφοριών-νομοθεσίας-νομολογίας κλπ. η οποία κάνει την δουλειά της
> ενσωμάτωσης των "patches". Είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιείται αυτή η
> εταιρία στο νομοθετικό έργο! (Τα patches με την πάροδο των χρόνων
> είναι πολύ περισσότερα από το αρχικό κείμενο του νόμου ;-)  ).
>
> Μπορεί να μην είναι κακό το ότι εμπλέκεται ιδιωτική εταιρία σε αυτό το
> έργο. Το έργο όμως αυτό δεν είναι προσβάσιμο στον απλό πολίτη (χωρίς
> αντίτιμο).

αν ισχύει (που είναι δυστυχώς πολύ πιθανό) κρυβόμαστε πίσω από το
δάχτυλό μας: από τι μια έχουμε τους πρωτότυπους νόμους από το ΕΤ να
αποτελούν δήθεν την έγκυρη και επίσημη νομοθεσία και από την άλλη  το
δήθεν βοήθημα, δήθεν νομικά ανεπίσημο και νομικά μη-έγκυρο προϊόν μιας
ιδιωτική εταιρείας. Όμως επειδή  είναι απίστευτα πιο δύσκολο να
δουλέψουν με την επίσημη/έγκυρη νομοθεσία οι νομοθέτες, οι δικαστές,
οι δικηγόροι και ένα σωρό άλλοι άμεσα εμπλεκόμενοι βασίζονται στο
άκυρο πλην όμως λειτουργικό προϊόν. Ας παραδεχτούν κάποια στιγμή ότι
το format της επίσημης νομοθεσία είναι μη λειτουργικό γιατί αν δεν το
παραδεχτούν δεν θα γίνει ποτέ τίποτα για να βελτιωθεί η κατάσταση για
όλους τους υπόλοιπους πολίτες που έχουν δυστυχώς πρόσβαση στο μη
λειτουργικό format της νομοθεσίας. Μπορεί αυτό να μην ήταν και τόσο
μεγάλο πρόβλημα το 1000 μχ που η νομοθεσία ρύθμιζε πολύ λιγότερες
πλευρές της ζωής ενός πολίτη και οι αλλαγές ήταν σπάνιες αλλά στις
μέρες μας που νόμοι αφορούν σχεδόν σε κάθε πτυχή της ζωής μας και που
τα πάντα αλλάζουν συνεχώς δεν γίνετε να λειτουργούμε με τις τεχνικές
τις προηγούμενης χιλιετίας. Και ο πολίτης έχει μεγαλύτερη ανάγκη να
μελετά τους νόμους και ο νομοθέτης έχει μεγάλη ανάγκη να κάνει γρήγορα
και σωστά updates.

> Πάντως το ότι το et.gr ξεκλείδωσε για όλους την πρόσβαση θα βοηθήσει
> στο να δημιουργηθούν πηγές νομοθεσίας μη κερδοσκοπικές.

δυστυχώς το ότι απαγορεύεται η αναδημοσίευση νόμων με σκοπό το κέρδος
ενώ μοιάζει αθώο είναι τροχοπέδη στη δημιουργία τέτοιων πηγών
νομοθεσίας. Αν αναπαράγω έναν νόμο στο blog μου το οποίο έχει
διαφημίσεις google είμαι νόμιμος ή όχι? Αν το κάνω αυτό με 1000
νόμους? Αν αρχίσω να τους κωδικοποιώ με τη βοήθεια εθελοντών και
κάποια στιγμή ζητήσουμε δωρεές? Πότε νομίζετε ότι θα έρθει η μήνυση
από το ικανότατο επιτελείο της τάδε ιδιωτικής εταιρείας που κάνει
κωδικοποίηση νομοθεσίας. Μήνυση η οποία ακόμα κι αν δεν είναι σίγουρο
ότι θα δικαιωθεί κανείς δεν θα έχει το κουράγιο και τα resources για
να την αντιμετωπίσει. Κι όλο αυτό το μπάχαλο με ποιο εν τέλη σκοπό? Σε
τι ακριβώς βοηθά την κοινωνία μας ή απαγόρευση αναδημοσίευσης των
νόμων με σκοπό το κέρδος?

Για να τονίζουμε και τα καλά βέβαια ας μην ξεχνάμε πως μέχρι πριν
ελάχιστα χρόνια τα πράγματα ήταν τρισχειρότερα.

> Νομίζω ότι η το νομοθετικό έργο χρειάζεται ένα σύστημα όπως το git !

ναι -- είναι λίγο γελοίο από τη μια πλευρά να επενδύουμε πολλά
εκατομμύρια στην "κοινωνία της πληροφορίας" και από την άλλη να μας
ταλαιπωρούν τα ίδια προβλήματα που αντιμετώπισαν κι οι βαβυλώνιοι στην
ενημέρωση του νομικού τους κώδικα :)