Απο: Pantelis  Koukousoulas <pkt...@gmail.com>

Προς: Kostas Oikonomou <kikono...@yahoo.gr>
Κοιν.: Ubuntu Λίστα <ubuntu-gr@lists.ubuntu.com>
Στάλθηκε: 5:23 μ.μ. Δευτέρα, 29 Οκτωβρίου 2012
Θεμα: Re: No system tray

2012/10/29 Kostas Oikonomou <kikono...@yahoo.gr>:
> Κατ' αρχή χαίρομαι ιδιαίτερα που βρέθηκε τι ακριβώς φταίει. Αυτό σημαίνει
> ότι μπορεί να βρεθεί λύση, αφού ξέρουμε το σφάλμα. Αν κατάλαβα καλά η έκδοση
> 12.10 δεν υποστηρίζει την κάρτα γραφικών του υπολογιστή μου (μου φαίνεται
> πολύ παράξενο γιατί πρόκειται για υπολογιστή 4ετίας, δεν είναι κανένας
> παλαιός) εκτός που αν κάνω λάθος.

Ούτε 100% λάθος ούτε 100% σωστό. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι η κάρτα
σου φαίνεται να υποστηρίζεται καλά από τον proprietary ATI driver
(γνωστό ως catalyst / fglrx) τον οποίο μάλλον είχες εγκαταστήσει στο
12.04 και δούλευε.

Αυτός ο driver τώρα πια δε δουλεύει στο 12.10 λόγω ασυμβατότητας με
την έκδοση του X server στο 12.10.

Οπότε το πρώτο που μπορείς να δοκιμάσεις είναι απλά να πετάξεις αυτόν
τον proprietary driver:

sudo apt-get remove --purge fglrx

ώστε να χρησιμοποιείται στη θέση του ο ανοιχτός driver για τις ATI
κάρτες (γνωστός ως radeon) και να κάνεις επανεκκίνηση.

Αυτός πιθανότατα να είναι και ο λόγος που δούλευε το livecd (λογικά το
livecd δεν εγκατέστησε από μόνο του κάποιον proprietary driver).

> 1. Πως ξαναγυρνάω στο 12.04; Ας πούμε ότι ξαναγυρνάω. Αυτό σημαίνει ότι δεν
> θα ξανακάνω αναβάθμιση άλλης έκδοσης του Ubuntu με το φόβο μην ξαναπέσω στο
> ίδιο πρόβλημα, ή πρόκειται αυτό να λυθεί/διορθωθεί μέχρι την επόμενη έκδοση
> 13.04; Είναι εύκολο να ξαναγυρίσω στη 12.04 και ΠΩΣ γίνεται αυτό;

Δυστυχώς δεν είναι εύκολο, χρειάζεται backup και επανεγκατάσταση. Από
εκεί και πέρα δεν είναι ανάγκη να ακολουθείς πιστά κάθε έκδοση κάθε 6
μήνες εκτός αν όντως σου προσφέρει κάτι.

Η 12.04 είναι λεγόμενη long term support (LTS) έκδοση που σημαίνει ότι
θα λαμβάνεις αναβαθμίσεις ασφάλειας μέχρι το 2017. Επίσης μπορείς από
τη 12.04 να αναβαθμίσεις απευθείας στην επόμενη LTS (πιθανότατα
14.04). Άρα το να είναι κάποιος επιφυλακτικός να αναβαθμίσει από μια
LTS έκδοση δεν είναι τόσο περιοριστικό.

> 2. Αν κατάλαβα σωστά από τη λύση που περιγράφεται στον πιο πάνω σύνδεσμο, το
> Ubuntu θα διαχειρίζεται πολύ πιο αργά τα γραφικά;

Η λύση που περιγράφεται στο σύνδεσμο είναι για να δουλέψει ο fglrx
όπως δούλευε στο 12.04. Περιλαμβάνει downgrade του xorg και χρήση
ειδικού ppa για τον fglrx.

Όλο αυτό το σύνολο φυσικά δεν έχει υποστήριξη (δεν είναι το ίδιο με το
να είναι beta) και μάλλον είναι συνταγή για μελλοντικά προβλήματα.

Συνοψίζοντας, στη θέση σου αν δε δουλέψει το σύστημα απλά με το να
γυρίσεις στον radeon πετώντας τον fglrx, θα ξαναγύριζα στο 12.04 ακόμα
και αν αυτό σημαίνει backup και reinstall ώστε τουλάχιστον να έχω ένα
σύστημα υποστηρίξιμο.

Χαιρετισμούς,
Παντελής

Φίλε Παντελή,

Χάρη στην υπομονετική σου προσπάθεια, και στη συμβολή των υπολοίπων φίλων του
φόρουμ, τελικά το πρόβλημα ΛΥΘΗΚΕ!!! και είμαι πολύ χαρούμενος για αυτό. Ο
τρόπος λύσης ήταν απλώς η εντολή «sudo apt-get remove --purge fglrx» και η
επανεκκίνηση του συστήματος. Και όλα επανήλθαν στο φυσιολογικό και λειτουργούν
«ρολόι». Για να είμαι ειλικρινής δεν είχα κανένα ιδιαίτερο λόγο να χρησιμοποιών
ντε και καλά τον κλειστό οδηγό.

Και πάλι ευχαριστώ θερμά, μέσα από την καρδιά μου, όσους βοήθησαν ή θέλαν να
βοηθήσουν.

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου