2008-09-25

Hej!

Detta är första gången som jag vänder mig till detta forum och jag behöver
hjälp:

Jag kan inte uppdatera min dator längre.
Programmet/programmen ” Startar administrationsprogram” öppnar inte längre.
Detta gäller både när jag vill öppna något program manuellt, eller när jag vill
ladda ned nya uppdateringar som indikeras av speciell en ikon att nya
uppdateringar är tillgängliga.
Exempel:
Jag klickar på ikonen för nya uppdateringar, då öppnas i nedre aktivitets
fältet markeringen ”startar administrationsprogram” omedelbart men släcks efter
bara någon kort stund utan att något som helst program har öppnats. Detta
fenomen har pågått sedan längre än en vecka tillbaka i tiden och under denna
tidsperiod indikera ikonen för nedladdningsbara program nu att det finns 13 nya
nedladdningar tillgängliga.

Samma olägenhet har jag när jag t.ex. vill öppnar ett program under fliken:
*Program/Systemverktyg/Felrapporteringsverktyg *. På nedre aktivitets fältet
öppnas då bekräftelsen ” Startar administrationsprogram” omedelbart och
försvinner ganska fort igen utan att något program har öppnats eller
påverkats....

Min speciella fråga är: Hur bär jag mig åt eller vad finns det att göra för att
bli kvitt detta problem?

Info:
Jag kör med Ubuntu 6.06 LTS som OS

Med vänlig hälsning