Nu börjar Ubuntu 9.04 (jaunty) närma sig..

Vi ber er därför att rapportera in alla språkliga fel som ni ser (antingen
i hardy, jaunty eller annan utgåva). Har du kanske tips på olika program
som inte är översatta?

Rapportera på http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewforum.php?f=34 eller via
e-post till mig. Enklast är att klippa ut texten eller ta en skärmbild av
den (enklare att identifiera textens ursprung).

Från översättningsgruppen så kan jag meddela att svenskan i 9.04 kommer
att vara större än någonsin. Vi närmar oss 90% (tredje "största" språket i
Ubuntu efter spanska och franska). Det rör sig om 385103 försvenskade
strängar i dagsläget. Översättningsgruppen står för ca 5-6% av dessa,
resten importeras från programmets ursprung (upstreams) och är bland annat
GNOME (jag översätter), KDE (Stefan Asserhäll), GNU och andra större
projekt.

Danne